Krups EA910B Sensation EA910B volautomatische espressomachine nachtzwart/zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups EA910B Sensation EA910B volautomatische espressomachine nachtzwart/zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Leon10 25-03-2024

Mooi compact apparaat

Mooi design en compact apparaat. Door de diverse instellingen kan iedereen zijn of haar favoriete koffie drinken. Ook is het mogelijk je favoriete instelling op te slaan. Zo heb je de volgende keer met 1 druk op de knop je favoriete koffie. Hiervoor ook een volautomatisch bonenapparaat van Krups gehad maar je merkt dat er weer wat jaren zijn verstreken en de techniek vooruit is gegaan. Het enige wat jammer vindt is dat de koffie op het apparaat vaste plaatjes zijn en geen aparte oplichtendeknopjes. Wel makkelijk is dat je het apparaat ook kan gebruiken voor warm water.

Pluspunten

• Compact
  • Favoriete instellingen opslaan

tbeniers 13-02-2024

De Krups Sensation C50 EA910B is een volautomatische koffiemachine die perfect is voor koffieliefhebbers die waarde hechten aan gebruiksgemak en kwaliteit. Met een scala aan functies en een elegant design, belooft deze machine een onvergetelijke koffie-ervaring. De smaak (wat uiteraard ook aan de bonen licht) is zeer goed en de machine maakt dit vrijwel geruisloos voor je klaar. In het begin is het wel even zoeken en afstemmen wat de beste afmetingen zijn voor je maar na een enkele keer heb je dit snel onder de knie. Hierbij kun je dan ook meteen je favoriete instelling (sterkte/hoeveelheid) opslaan onder de favorieten knop. Zoals beschreven staat in de handleiding is het ook een fluitje van een cent om hem te ontkalken of te reinigen. Hierbij krijg je vanzelf een melding wanneer dit nodig is en kan met een enkele handeling zo ontkalkt of schoongemaakt worden. Het enige nadeel bij deze machine is dat het opvangbakje voor de koffie en water wat gemorst wordt redelijk aan de kleine kant is. Maar dit is te overzien door het regelmatig te legen. Al met al.. heel blij met deze machine en de handigheid in gebruik.

Sebaq 13-02-2024

Toen ik het koffiezetapparaat uit de doos haalde, was mijn eerste indruk dat het een compact, modern toestelletje is. Helaas moesten ik vaststellen dat het stoompijpje ontbrak, dus dat heb ik tot op heden niet kunnen testen. Na het reinigen van het toestel, was het tijd voor de eerste kopjes. Ik vergeleek onmiddellijk met dezelfde koffiesoort in padsversie en was verrast over de betere smaak en het mooiere kleur dat de koffies met dit nieuwe toestel hebben. Er lijkt geen melding te zijn wanneer de lekbak moet worden geledigd, dus dat heeft al tot een onaangename verrassing geleid, maar een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen (of toch?). Al met al een die degelijk toestel die uitblinkt in haar doel, met name met een gemak een heerlijke koffie zetten.

Pluspunten

• Snelle koffie
  • Lekkere koffie met personalisatieopties

Minpunten

• Geen melding opvangbak

WJH85 07-02-2024

Met 1 druk op de knop, heerlijke koffie

Na het uitpakken van het apparaat valt het op dat de omlijsting van de voorzijde van het apparaat blauw is. Krups noemt het knight black. Verder heeft het apparaat alleen maar pluspunten. Kinderlijk een voudig is een keuze te maken tussen de verschillende soorten koffie. Sterkte en grootte van de kop koffie zijn tevens eenvoudig aanpasbaar net het touchscreen. Het stoompijpje werkt ook erg goed, de duur van de stoom is aan te passen naar de hoeveelheid melk dat je wilt opschuimen. Al met al een veelzijdig apparaat waarover wij na 3 weken nog steeds erg tevreden over zijn.

• Bedieningsgemak
  • Touchscreen

Minpunten

• Blauwe kleur

m**************@l****** 07-02-2024
Ik heb de Sensation krups nu een week in gebruik. Het viel mij op dat het apparaat bescheiden qua formaat was tegenover andere apparaten die ik wel eens gezien heb, voor mij een grote plus zodat het aanrecht niet volledig word overgenomen door een apparaat. Design is ook erg mooi, het apparaat is niet volledig zwart maar heeft ook een stukje heel donkerblauw. Qua ingebruik geeft het apparaat alles zelf aan wat erg fijn is, wanneer het water op is of wanneer de koffieprut eruit gehaald moet worden. Naar de juiste koffie verhouding is het nog wel even zoeken voor mij maar de koffie die eruit komt geeft wel een goede smaak. Het hete water duurt wel even voordat je glas vol is, daarbij zet ik toch liever gewoon mijn waterkoker aan. Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden over de uitstraling, de eenvoudigheid en de koffie die uit mijn apparaat komt.

JU1975 07-02-2024

Compacte krachtpatser voor een heerlijke kop koffie

Heb nu een paar weken deze Krups Sensation C50 EA910B in bezit, heb er voor gekozen omdat ik eigenlijk alleen maar zwarte koffie drink en dus niet een apparaat hoeft die wel 30 verschillende koffie varianten vol automatisch kan bereiden. En als iemand dan toch er voor gaat om een variant te willen met melk dan zit er een makkelijk en krachtig stoom pijpje aan om ook diegene een koffie variant te laten maken welke ze willen hebben. Het is zoals ik van te voren in reviews gelezen had dat je echt wel een kopje of 7-8 moet zetten bij een nieuwe machine als je die dus gaat gebruiken, alvorens er vanaf dat moment heerlijke bakken koffie uit komen. Dat ik geen 9 of 10 gegeven heb blijft eigenlijk bij alle apparaten wel hetzelfde dat is het geluid van malen koffie bonen dat is soms best wel luid en ook bij dit apparaat heb ik dat. Ik vind het verder een voordeel dat het een vrij compact apparaat is dus neemt niet heel mijn aanrecht in gebruik. Perfect is dat je heel makkelijk de temperatuur van de koffie in kan stellen, ik hou van goed hete koffie en heb hem dus ook zo warm mogelijk staan. Ook het onderhoud gaat voor een groot gedeelte automatisch en dat is echt wel fijn. Ik beveel dan ook zeker deze Krups Sensation C50 aan een ieder aan.

a**********@h********** 07-02-2024
Mooi apparaat! Zet een lekker kopje koffie. Zelfs de functie filter koffie zit er op. Nadeel hiervan is dat het iets langer duurt voor de koffie in het kopje zit. Makkelijk in onderhoud en goed te reinigen.

Gemakkelijk apparaat 06-02-2024
Apparaat enkele geweken aangeschaft aangezien ik niet meer blij was met mijn vorige apparaat.
Erg blij mee. Zet lekkere koffie, grootte is instelbaar, portiegrootte had iets groter gekund.

Pluspunten

• Compact
  • lekkere koffie

Minpunten

• portiegrootte klein

r************@h********** 06-02-2024

Ik was een tijdje op zoek naar een automatisch koffiezetapparaat omdat ik 's ochtends gewoon lekker wil genieten van mijn kop koffie als ik wakker word. Na wat speurwerk kwam ik uit bij de Krups EA910B. Best een toffe naam voor een koffieapparaat, toch? Qua gebruiksgemak scoort dit ding gewoon goed. Je hebt niet veel keuzes, maar als je niet zo'n fuss hebt over hoeveel bonen en een scheutje melk van 20 ml, dan is dit echt handig. Druk op een knop en bam, je hebt koffie. Waarom ingewikkeld doen als het simpel kan? Ik ben echt tevreden met het apparaat, behalve dan dat het nogal plastic fantastic is. Met een beetje chroom of aluminium had het wel wat stoerder gekund. Maar goed, dat zijn details. Ik zou 'm gewoon aanraden.

Pluspunten

• compact
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Veel plastic

Amanda 06-02-2024

Een compacte machine die niet teveel ruimte in beslag neemt in je keuken. Maar wel een perfect bakje koffie zet!
Deze machine doet wat hij zegt, gemakkelijk in gebruik en maakt een heerlijk kopje koffie. Ook het stoom gedeelte is fijn om te gebruiken. Maar nog belangrijker, het apparaat is makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Compact.
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Display oogt wat goedkoop.

NadiaL 05-02-2024

Fijne volautomaat voor iedere dag.

Wat een uitstekende espresso maakt deze Krups sensation! Het apparaat is mooi ontworpen en niet te groot in de keuken, het maken van koffie gaat doordat het een volautomaat is heel gemakkelijk en de kwaliteit is echt super. Ik maak meestal espresso maar ook melkspecialiteiten zijn gemakkelijk en lekker te maken met dit apparaat. De instellingen voor water en sterkte werken goed en zetten voor ieder de favoriete kop koffie. Ook het onderhouden en legen van de lekbak zijn heel gemakkelijk en snel. Echt een aanrader voor iedereen die van koffie houdt.

a**********@h********** 05-02-2024

Mijn eerste volautomaat! Erg mooie en compacte machine. Apparaat is erg makkelijk in gebruik en heeft genoeg koffie functies vind ik zelf. De koffie smaakt top. super blij met deze aankoop!

Pluspunten

• compact
  • snel
  • touch
  • lage geluids niv

c********@h********** 04-02-2024
De koffiezetter uitgepakt en geïnstalleerd. Nou ja geïnstalleerd eigenlijk alleen even gespoeld en het stoompijpje erop gezet want dat is alles. Koffiebonen erin en de eerste koffie was er al snel, heeft weinig opwarmtijd. Proberen nog even wat sterktes uit maar bedienen gaat eenvoudig, de koffie is lekker op temperatuur en het design mag er wezen. Nog even onze favoriete instellen en we kunnen er hopelijk weer jaren tegen. Stoompijpje werkt ook en er zit een heet water keuze op. Voor ons niet relevant maar voor andere mogelijk wel. Het apparaat maakt overigens niet veel herrie. Het reinigingsprogramma nog niet gebruikt omdat ik hem pas heb.

m***************@h********** 04-02-2024

Compact koffiezetapparaat apparaat

Dit koffie apparaat bevalt mij prima. Heb hem nu zo’n 3/4 weken in gebruik.
Qua onderhoud kan ik nog weinig melden. Behalve dat veel onderdelen vaatwasmachine bestendig zijn.

Heb hiervoor ook een koffiezetapparaat gehad die meer geluid produceerde dan dit apparaat.
Mooie van dit apparaat is het compacte design.
Overal ter plaatsen en mistaat niet.

Genoeg koffie bonen te plaatsen in het reservoir.
3 standen voor de hoeveelheid koffie in je mok. M/L/XL
3 standen voor de sterkte van de koffie smaak.
De grofheid van het malen van je koffie bonen kan je ook regelen met 6 verschillende standen.

Tot nu toe zeer tevreden met de koffie die wordt gezet door dit apparaat.

Gebruiksgemak van het apparaat is top.
Waterreservoir is snel en makkelijk bij te vullen.
Net zoals de koffie bonen reservoir is makkelijk te vullen.
Opvangbak van de koffieprut is snel en makkelijk te legen en schoon te houden.
Enige kleine dingetjes is dat als je het opvangbakje heb geleegd en daarna 2/3 koffie heb gezet dat het apparaat aangeeft dat het opvangbak vol zit. Dit is natuurlijk niet het geval en meestal wordt dit veroorzaakt door de stoom die de sensor triggered. Oplossing even het opvangbakje eruit halen en terug plaatsen en het is klaar.

Over ongeveer 6 maanden zal ik meer ervaringen delen over dit apparaat.

Pluspunten

• Formaat apparaat
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Tot nu toe nog niet

b**********@o********** 04-02-2024

Fijn apparaat maakt wel veel herrie

Dit is een erg makkelijk apparaat in gebruik echter wel zonder fatsoenlijke gebruiksaanwijzing. Installeren is zo gebeurd en daarna moet je het een beetje zelf uitzoeken. Via het touchscreen kies je de koffie die je wilt en kan je ook de maat kiezen. Het is een compact apparaat met een groot reservoir voor water en koffiebonen. Leuke optie is je favoriete instellen. Melk opschuimen vergt wat oefening. Het grootste nadeel is de herrie die het apparaat maakt tijdens het zetten van de koffie. Malen van de bonen daar in tegen maakt minder herrie.

Pluspunten

• Groot bonen/water reservoir
  • Simpel in gebruik
  • Reinigen kan niet makkelijker

Minpunten

• Veel herrie
  • Geen gebruiksaanwijzing
  • Heet water is niet warm genoeg voor thee

Leroy 04-02-2024

Mooie en compacte machine. Makkelijk en overzichtelijk display. Bij het openen van de doos zie je meteen de instructie voor het eerste gebruik. De machine moet je dan reinigen. Makkelijk in gebruik, de eerste kopjes waren nog wat waterig maar na een kop of 7 waren de kopjes van goeie kwaliteit. Je kunt de sterkte en grote aanpassen van de koffie specialiteiten. Doormiddel van het stoompijpje kun je ook melk opkloppen. Zo wordt je nog eens een echte barista.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Overzichtelijk display

k*****************@g******** 03-02-2024
Deze espressomachine is compact en erg gemakkelijk in gebruik door het overzichtelijke touchscreen en beperkte, doch voldoende, mogelijkheden. De machine is voornamelijk gericht op gebruikers van zwarte koffie maar ook een cappuccino of Latte kun je zetten middels het stoompijpje. Persoonlijk vond ik dat iets meer 'gedoe' maar het is maar net wat je gewend bent. De keuzes voor de verschillende koffiespecialiteiten zijn gemakkelijk te selecteren via het touchscreen. Ook zijn ze aan te passen op maat door de sterkte aan te passen via het touchscreen. De machine maakt niet al teveel herrie bij het bereiden van koffie en de koffie smaakt (afhankelijk natuurlijk welke bonen je gebruikt) erg goed. Ook de temperatuur is goed (warm). Er zijn niet overdreven veel keuzes om te maken maar dat maakt dit apparaat juist overzichtelijk. Ook thee heb je middels deze machine in een handomdraai gezet. Kwa onderhoud is de machine gemakkelijk te reinigen en eens in de zoveel tijd zou je met 1 tablet de machine grondig kunnen reinigen. Ik vraag me af of dit voldoende zal zijn maar dat heb ik nog niet kunnen testen. De fabrikant beloofd 15 jaar moeiteloze reparatie en dat biedt wel echt waarde voor het geld. De machine is al niet heel duur maar deze extra service biedt daadwerkelijk wat extra's!

Guus 03-02-2024

Eenvoudig apparaat, goede kwaliteit koffie!

Gekozen hebben wij voor dit product vanwege zijn prijs, kwaliteit & gebruikersgemak.

De ingebruikname was zeer eenvoudig, met de bijgeleverde handleiding was dit helemaal een fluitje van een cent. Na 5 minuten al het eerste kopje koffie gezet. De machine is na aanzetten ook vrijwel direct beschikbaar voor een kop koffie, je hoeft niet eerst te wachten op een spoelprogramma of het opwarmen van de thermostaat. Kopje eronder, knop indrukken en even later is hij klaar.
Het menu is zeer intuïtief. De koffiekeuzes en opties spreken voor zich. Ook het reinigingsmenu is eenvoudig. Wat ik me wel afvraag is of het apparaat zelf ook gaat aangeven wanneer het tijd is voor reiniging of ontkalking.
Water bijvullen gaat eenvoudig met een gemakkelijk uitneembaar reservoir. Ook eenvoudig is het weggooien van de koffieprut, hiervoor zit een gemakkelijk uitneembaar bakje aan de zijkant. Tot slot het lekbakje aan de voorkant, voor zover werkt deze ook erg prettig.
De maalstand voor nu op 1 gezet, dit lijkt wel goed, geen verdere instellingen aangepast en de koffie smaakt goed. Ik ben wel benieuwd wat de koffiepurist ervan vind, dat zijn wij niet.
Wij vinden de verhouding van gemakt in relatie tot koffiekwaliteit perfect!
Tot slot is het een mooie machine die niet te veel herrie maakt.

Pluspunten

• Eenvoudig koffiezetten
  • Eenvoudig bijvullen, leegmaken & onderhoud

Minpunten

• Slechts 1 type boon mogelijk

Melike1986 02-02-2024

Lekkere koffie en een plaatje op het aanrecht!

Wij hebben de Krups Sensation nu zo een twee weken in gebruik. De koffiemachine werkt erg intuïtief en het is makkelijk om de sterkte van je koffie aan te passen. Belangrijker nog, de koffie smaakt prima. De espresso is mijn favoriet. Vooral wanneer de lunchdip in kickt. Zowel mijn man als ik hebben onze persoonlijke favorieten opgeslagen. Een extra sterke espresso voor de middag en een filterkoffie voor tussendoor. Ik maak af en toe ook een cappucino met het stoompijpje. Je krijgt echt een perfect luchtige cappucino. Reinigen en onderhouden zijn vrij makkelijk dankzij de indicatoren die je er doorheen leiden. Last but not least, ik ben fan van het all black uiterlijk!

Pluspunten

• Lekkere koffie

r*******@h********** 02-02-2024

Ons vorige koffiezetapparaat maakte veel meer lawaai tijdens het malen, ik kan nu eindelijk gewoon mijn serie blijven volgen. Veel minder lawaai.
Voor mensen die hier komen logeren of op visite zijn is het apparaat intuïtiever dan de vorige Krups die we hadden, het wijst zich allemaal helemaal vanzelf.
Fijn dat we een eigen persoonlijke koffievoorkeur kunnen instellen.
Design helemaal top. Compact en ziet er mooi uit. Aanwinst op het aanrecht.
En het allerbelangrijkste: heerlijke koffie!

Pluspunten

• design
  • intuïtief

r*********@l****** 02-02-2024
Na het ontvangen van de Krups Sensation C50 zijn we met veel enthousiasme aan de slag gegaan voor een lekker bakkie te kunnne zetten.

Bij de eerste keer opstarten gaat hij vanzelf in een schoonmaak programma, dit duurt maar een paar minuten en daarna ben je helemaal klaar het apparaat naar je wens in te stellen. Dit omdat de maalgraad aan je bonen en eigen wensen moet worden in gesteld.

Na aan aantal bakken koffie kwamen wij op maalgraad 5 uit, een mooi gebalanceerd bakkie koffie, een lungo of espresso. Het maakt niet zo veel uit, het was erg lekker.

Er is ook een functie voor heet water, dit vonden wij de minste functionalteit. Er komt met stootjes een beetje water uit.. het duurt lang en maakt een hoop lawaai.

Ook zou een lampje op de plek waar je kopje staat een mooi pluspunt zijn geweest. Maar geen pre.

Conclusie; wij zijn erg tevreden. Maar koop dit aparaat echt alleen voor koffie en niet voor het idee de heet waterfunctie te gebruiken

k************@h********** 02-02-2024

Tot nu toe erg blij met het apparaat, het maakt niet veel lawaai en de koffie is lekker snel klaar. Het apparaat ziet er erg mooi uit, het design zelf is zeker een dikke 10 waard. Je kunt verschillende koffietjes maken en dat vind ik een groot pluspunt. De bereidingen met melk lukken goed met het speciale opschuim opzetstukje, wat ook weer makkelijk schoon te maken is. Wel vind ik het jammer dat het water en koffie reservoir vrij klein is en dus vaak moet worden bijgevuld.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Weinig lawaai

Minpunten

• Waterreservoir klein

d*************@g******** 02-02-2024

Mooi afgewerkt, compact en intuïtief apparaat

Sinds enkele weken hebben we onze nieuwe Krups Sensation in gebruik en we zijn er zeer tevreden mee. Het apparaat is netjes afgewerkt en neemt ook relatief weinig ruimte in op het aanrecht in vergelijking met eerdere apparaten. Het in werking stellen wijst eigenlijk zichzelf, en indien nodig is er een duidelijk instructiefilmpje voor handen waar je met een QR-code gemakkelijk naar doorlinkt. De touchknoppen zijn erg prettig en intuitief in gebruik en de verschillende indicatorlampjes geven duidelijk aan waar ze voor bedoeld zijn. Een echt schermpje missen we dan ook helemaal niet. De verschillende koffiesoorten zijn daardoor gemakkelijk te selecteren en naar smaak aan te passen. Daarbij kun je twee favoriete recepten instellen die je dan in het vervolg met één druk op de knop kan selecteren. De filterkoffie optie levert een heerlijke grotere kop koffie op, maar is niet te vergelijken met een filterkoffie uit een gewoon koffiezetapparaat met snelfiltermaling. Voor ons geen gemis, want deze kop koffie is minstens zo lekker, maar als je fan bent van snelfiltermalingkoffie dan is dit niet hetzelfde. Het waterreservoir is lekker ruim, waardoor je niet om de paar kopjes weer water bij hoeft te vullen. Ondanks de RVS=schijven valt het geluid erg mee en is zelfs minder hard dan ons eerdere apparaat met keramische schijven. De ze unit reinigt zichzelf, dus dat scheelt veel schoonmaakwerk. Met één druk op de knop spoel je het apparaat gemakkelijk door en is alles weer schoon. Al met al dus zeer tevreden met dit apparaat en een aanrader als je op zoek bent naar compact en intuïtief apparaat met niet teveel opties.

Pluspunten

• Compact en heel intuïtief apparaat
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• lekbakindicator isn niet altijd duidelijk

l************@g******** 02-02-2024

Het is een mooie machine die niet teveel ruimte inneemt en goede koffie zet. Ik vond de Krups Sensation vrij eenvoudig gebruiksklaar te maken en te installeren. Je kunt best een aantal dingen zelf instellen en personaliseren aan je kopje koffie, dat is prettig. Het reinigen gaat grotendeels automatisch en niet handmatig en ik vind het geluidsniveau bij het malen van bonen ook erg meevallen! Ik ben tevreden!

Pluspunten

• Smaak
  • Installatiegemak

d***********@o********** 01-02-2024

Het installeren van de machine is een fluitje van een cent, evenals het koffiezetten zelf. De bediening van het apparaat wijst zich eigenlijk vanzelf. De koffie smaakt prima, en is goed warm. Het maalgeluid is niet overdreven luid.
Het schoonmaken gaat grotendeels automatisch, alleen het stoompijpje en de lekbak moeten handmatig gereinigd worden.
Al met al een prima machine voor een prima prijs

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• Uitgebreide handleiding ontbreekt